reklama

Šikana na vlastnej koži

Asi každý z nás zažil v živote ako dieťa zlú srandu na vlastnej koži alebo bol možno raz či dva razy terčom posmechov a výsmeškov. Niektoré deti sú však tímto terčom stále. Také menšie dieťa to možno berie ako samozrejmosť, ale „my dospelí“ tomu hovoríme šikana. Aj ja som bola obeťou takejto zlej srandy pár rokov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (42)

Začalo sa to pomerne nevinne. Bola som v šiestom ročníku základnej školy a nebola som nikdy bábikou barbie, aby som patrila medzi obľúbené dievčatá. Dvaja chalani ma však evidentne neznášali. Nerobili sme im možno domáce úlohy alebo sme boli príliš zahrabané v knihách, ale dôvod si presne nepamätám.

Najprv to začalo hádkami a výsmechmi a neskôr prešli aj k nadávkam. Najprv som to brala ako žart s ktorým raz prestanú. Nestalo sa. Neskôr začali útočiť aj fyzicky. Ja a moja spolužiačka sme sa nevedeli brániť oproti dvom chalanom. Boli sme ešte deti, ktoré nenapadlo zavolať políciu. A tak nám brali školské veci, naháňali nás s konármi zo stromu, ktorými nás bili, nalievali sprite do tašiek a podobné.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pamätám si dodnes, ako sme sa vždy pri jednom dome rozdelili aby to bolo aspoň vyrovnané a utekali čo nám sily stačili. Vždy som nešla na obed a pripravovala ešte vopred kľúče na odomknutie dverí od vchodu. Ešte aj potom som sa cítila nie svoja a očakávala, že ma zdrapnú, keď budem vychádzať z výťahu. Našťastie som bývala dobrá v behu na dlhé trate.

Aj napriek tomu, že zvonili pri vchodových dverách na zvonček aj dve hodiny zavrela som sa v izbe a dúfala, že naši nič nezistia. Hanbila som sa, že je to moja vina a že sa neviem brániť. Modriny som maskovala ako telesnú výchovu a stratu „pár vecí" ako zábudlivosť. Keď som čo i len spomenula nejaký problém a vyrozprávala sa, že je mi v kolektíve ťažko, bola som len vzťahovačná.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na všetko sa neskôr prišlo a vinníci síce neboli preradení ako radia všelijaké psychologické príručky, ale aspoň som mala istotu, že sa na nich dáva pozor. Po celý deviaty ročník som spolu s nimi chodila do triedy. Možno je to zvláštne, ale od tej doby sa bojím tmy. Nikdy neviem či na mňa jeden s nich nevybehne, ale to je len hlások dieťaťa, ktoré sa neprestalo báť.

Sára Biela

Sára Biela

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som vysokoškoláčkou, čo sa zaujíma o diane okolo seba a dúfam, že moje blogy si radi prečítate. Zoznam autorových rubrík:  co rozum dal,a niekedy aj vzalNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu